Covid-19

Covid-19

Ook wij zijn niet gespaard gebleven van de gevolgen van het coronavirus en doen ons uiterste best om veilige alternatieven te voorzien. We werken met man en macht elke dag om ervoor te zorgen dat jullie binnekort face to face kunnen daten in een veilige omgeving. 🥰

Welke events gaan op dit moment door?

Momenteel staan de  real life events even 'on hold' omwille van de sluiting van de horeca t.e.m. 14 november.  

Vanaf 14 november kan je je wel terug inschrijven voor een real life event. Je vind deze allemaal terug in onze kalender. We nemen op alle events de nodige veiligheidsmaatregelen, meer hierover vind je hieronder.

Wij bieden ook online speeddates aan. Waar je vanuit je eigen luie zetel thuis singles face to face kunt ontmoeten via ons online video speeddating platform. 

Dare-to-date-covid-19

Welke Covid-maatregelen worden er genomen op de real life events?

Wij willen ten alle tijde je veiligheid garanderen zodat je rustig kan kennismaken met elkaar in een veilige omgeving.
We treffen minstens de volgende maatregelen:

  • Bij aankomst word je door onze sympathieke host verwelkomt, ontsmet je je handen en word je meteen naar je tafeltje begeleidt. Daar kan je zittend je drankje bestellen en je  voorbereiden op je eerste (hopelijk hele fijne 😉) ontmoeting.
  • Alle tafeltjes staan op minimum 1,5 meter van elkaar en als je aan een tafeltje zit, zijn de stoelen zo geplaatst dat er steeds 1,5 meter tussen jou en je gesprekspartner bewaard blijft.
  • Telkens als je beweegt (dit houdt in bij aankomst, wisselen van tafeltje (voor de mannen), vertrek en als je gebruik maakt van het sanitair) moet je je mondkapje dragen. Enkel tijdens de gesprekken mag het mondkapje worden afgezet. Je blijft zo veel mogelijk zitten.
  • Op het einde van de speeddate als je heel wat fijne en veilige ontmoetingen achter de rug hebt. Dan word je door onze host persoonlijk naar de uitgang begeleid.
  • Voor elk evenement wordt ook nog eens extra communicatie via mail doorgestuurd met alle maatregelen die we treffen zodat je zeker goed op de hoogte bent. 😀

Wat als je evenement werd geannuleerd?

Bij een annulatie krijg je een tegoedbon ter waarde van jouw volledig bestede inschrijvingsgeld die je kan gebruiken voor een evenement naar keuze in een stad naar keuze zodat je zeker jouw inschrijvingsgeld niet verliest.

Terugbetalingen doen we niet aangezien wij al een groot stuk van de reservatie, promotie-en administratiekosten hebben moeten maken en wij ook proberen om ons hoofd boven water proberen zodat we tijdens en na de crisis fijne evenementen kunnen blijven aanbieden. 

Indien je nog verdere vragen hebt, aarzel dan zeker niet om ons te contacteren opinfo@daretodate.be, wij staan voor jou klaar! 😀

Dare-to-date-covid-19

De COVID regels in detail

Wij houden ons aan de gouden COVID-event regels zoals beschreven in het Covid Event Risk Model.
Dit wil zeggen dat wij volgende maatregelen nemen.

1.  Maximale fysieke afstand 

Wij nemen op alle gecontroleerde eventlocaties  volgende maatregelen om de bezoekersstromen aan te sturen: looplijnen en een uniforme COVID-signalisatie zodat de fysieke afstand van 1,5 meter ten alle tijde gegarandeerd wordt tussen de deelnemers. 

Er wordt voor elke locatie een plan op schaal en een capaciteitsberekening gedaan zodat de minimum oppervlakte per deelnemer zeker gerespecteerd wordt. De wachtrijruimte wordt ook steeds bepaald en elke deelnemer krijgt een specifiek aankomstuur zodat er niet te veel deelnemers tegelijkertijd op de locatie arriveren. Ook na de afloop van het event worden deelnemers naar buiten begeleidt. 

2. Maximale hygiëne 

Wij voorzien steeds voldoende desinfecterende handgels, ontsmettingsdoekjes en mondmaksers op elkeen van onze evenementen en deelnemers ontvangen op voorhand en op het evenement ook alle informatie over de aanwezige maatregelen omtrent hygiëne.

Wij volgen ook het ontsmettingsprotocol en zorgen ervoor dat alle high-touch oppervlakken (zoals deuren, klinken, leuning etc.) steeds ontsmet zijn. Wij zorgen er ook steeds voor dat elke deelnemer zijn eigen materiaal heeft en er geen deelbare objecten gebruikt worden en we markeren persoonlijk materiaal. Elke deelnemer krijgt zijn eigen papier met deelnemers op en zijn eigen ontsmette balpen. 

Wij zorgen ook steeds dat de ruimtes voldoende geventileerd zijn, vermijden luchtrecirculatie en zorgen dat de gewenste dichtheid wordt gerespecteerd. 

3. Maximale data 

Elke deelnemer schrijft zich voor het evenement op voorhand in via onze website en verschaft de volgende informatie: voornaam, achternaam, telefoonnummer en e-mailadres. Voor het evenement hebben wij steeds een volledige lijst van de verwachte aanwezigen. Deze gegevens worden ook bijgehouden en kunnen gebruikt worden voor contact tracing. Hierbij wordt rekening gehouden met de GDPR regels en deze worden vernietigd na 30 dagen.  Bij aankomst wordt elke deelnemer aangeduid  zodat we steeds precies weten wie aanwezig was. Het aantal bezoekers wordt in real time geteld. Voor elk evenement krijgt elke deelnemer steeds een volledig overzicht van de getroffen veiligheidsmaatregelen via mail. Tijdens het evenement worden deze gecommuniceerd door de eventbegeleiders (hosts) en via affiches. 

4. Eventdynamiek en dichtheid 

Tijdens alle events blijven alle deelnemers voornamelijk zitten. De speeddates zijn een zittend event. De tafeltjes en stoelen zijn vooraf opgesteld zodat elke deelnemer standaard op minstens 1,5 meter van de andere deelnemers blijft en er per deelnemer een minstens 4 vierkante meter netto-ruimte gegarandeerd is. Bij aankomst wordt elke deelnemer meteen naar zijn/haar tafeltje begeleid zodat ongecontroleerde stromen vermeden worden en interactiemogelijkheid beperkt wordt. De deelnemers bewegen enkel bij het starten van een nieuw gesprek (de mannelijke deelnemers), bij aankomst, bij gebruik sanitair en bij vertrek. 

5. Capaciteitsgebruik

Al onze events hebben een vast bezoekersaantal en deelnemers krijgen een vast beginuur en einduur. Een ruimte wordt niet meermaals benut.

6. Lokale focus, mobiliteit, eendaags en aanwezigheidstijd 

Onze evenementen zijn gericht op mensen uit België uit de lokale omgeving. Onze evenementen zijn kleinschalig (ongeveer 28 personen per evenement) dus belasten het openbaar vervoer ook niet extra. Onze evenementen gaan ook door op een enkele avond en duren van 19u30 tot 21u30 (niet meer dan 2 uur). De interactie tussen deelnemers is ook nooit langer dan 15 minuten en elk gesprek duurt maximum 6 minuten. 

Heb je nog een vraag ?

Aarzel dan zeker niet en stuur ons je vraag door via onderstaand contactformulier. We zijn er om te helpen!

Dare-to-date-speeddating